Antropologia – nowe oblicze biznesowej analizy potrzeb

150x110

4 czerwca 2013 roku, o godz. 9:00 firma Everbe we współpracy z Muzeum Etnograficznym w Warszawie, organizuje pierwszą edycję konferencji „Argonauci Biznesu”. Celem wydarzenia jest propagowanie wiedzy na temat tego jak dokonania współczesnej antropologii mogą pomóc w usprawnianiu biznesu XXI wieku.

W trakcie panelu dyskusyjnego planowane jest wprowadzenie uczestników w temat obserwacji z zakresu antropologii, jako doskonałego źródła informacji o prawdziwych potrzebach ludzi i sposobu na ich zrozumienie. Prezentacja podstawowych metod badań etnograficznych wykaże różnicę pomiędzy jakościowym, a ilościowym podejściem do poznawania autentycznych oczekiwań klientów.

W opinii prelegentów konferencji, dotychczas antropologia nie była skutecznie wykorzystywana w biznesie. Obecnie sytuacja się zmienia, a antropologia zaczyna przeżywać ogromny rozkwit. Badania etnograficzne są wykorzystywane jako źródło do podpatrywania ukrytych  i niewerbalnych potrzeb ludzi. W dzisiejszych realiach rynkowych, wiedza na temat tego czego naprawdę chcą konsumenci, może dać firmie, która właściwie te potrzeby rozpozna, przewagę konkurencyjną nie tylko w postacie lepszej obsługi klienta i kreowania doświadczeń, które odróżnią markę od konkurencji ale i tworzenia przełomowych innowacji oraz kultury organizacyjnej.

Podpatrywanie jak ludzie korzystają z produktów i usług pozwala na dokonanie takich zmian w produktach i usługach, które prowadzą do budowania satysfakcji i zachwytu milionów klientów. Antropologia pozwala biznesowi zrozumieć człowieka jako jednostkę, jego indywidualne oczekiwania i potrzeby. W globalnym świecie oznacza to lepsze dopasowanie produktów, usług, procesów i języka komunikacji do osób z różnych kultur i środowisk.

Tematy wystąpień, które będą prezentowane na konferencji to m.in.:

• Źródła innowacji w biznesie

• Wykorzystanie badań etnograficznych w customer experience management

• Projektowanie przestrzeni pracy sprzyjającej kreatywności Rozmowa wnuczka z dziadkiem, czyli jak przystosować komunikację do potrzeb różnych grup pokoleniowych

• Coaching międzykulturowy kadry menadżerskiej – zrozumieć człowieka i jego prawdziwe potrzeby

• Kultura komunikacji w stosunkach między Polską i Azją

• Autoetnografia jako osobista forma badania organizacji

• Metodologia Badań Etnograficznych

Konferencja ma charakter otwarty i można się na nią zarejestrować na stronie internetowej wydarzenia.

Kontakt do organizatorów:

Marta Bryła-Gozdyra, Everbe

marta.bryla-gozdyra@everbe.pl, tel. (22)487 95 41

Monika Dąbrowska, Agencja 21

Monika.dabrowska@agencja21.pl, tel. (22) 5111386